måndag 7 april 2014

Stora klädbytardagen

Naturskyddsföreningen har utsett den 5 april till Stora klädbytardagen - tyvärr hittade jag inget arrangemang i min närhet. Så jag besökte en närbelägen loppis/secondhand istället i helgen.
Hittade tre "nya" överdelar som jag hoppas att jag kommer att använda flitigt.

Blus i ljusa färger (har haft någon liknande tidigare som krympt i garderoben) - kommer att funka fint till kjol och vita tajts.

Bussarong i ett väldigt fint tyg - vet inte om modellen passar mig riktigt men då får jag göra något annat av tyget så småningom.

Klänning i viskos med fickor - borde kunna funka varma sommardagar. Gillade bla de sydda vecken och att klänningen är lite längre bak.

Titta gärna på Youtube filmen Ett miljösmart klädval av Stefan Westerling och Daniel Stor på högskolan i Dalarna.

Inga kommentarer: