söndag 30 augusti 2009

Finnkampsstickning

Jag missade Friidrotts-VM men i helgen har jag försökt ta igen lite sticktid framför Finnkampen. Betydligt blå-gulare och med ett jättebra slutresultat med seger i samtliga delar: herr, dam, pojkar och flickor. Hurra va friidrottarna är bra!
Har kommit en bit på min "Tant Kofta kofta" saknas ca 10 cm till nederkanten så nu är det tid att öka ut lite för rumpan.
Min röda Garter-Yoke cardigan har legat färdigstickad länge nu men knapparna tar väldigt lång tid att sy i. Tant Koftas tips att sy fast knapparna innan ärmarna börjar stickas hade varit väldigt bra om jag följt då hade ju allt varit klart!
I morgon är det ju september och årstiden för yllekoftor närmar sig med stormsteg även om jag gått barfota i sandalerna den här veckan.

3 kommentarer:

Kristina H sa...

Snygga båda två! Usch ja, jag har också knappar att sy i.

Merope sa...

Jättesnygg - särskilt den lite blågrå (jag gillar den färgen). Knappar? Kan du inte använda säkerhetsnålar i en pigg och glad variant?

Annika Odelstav sa...

Gillar verkligen strukturmönstret, den blir jättesnygg! Hoppas vi ses på torsdagens stickkafé!