onsdag 19 augusti 2009

Nytt läsår


Nytt läsår firas med ny kalender och nytt kalenderomslag, inspiration från Lenas förråd.
På Tant Kofta koftan har jag kommit en bit men har nu tappat lite i tempo, garnet kommer antagligen inte att räcka - det får nog bli en väst istället. En del slöjdtid har också gått åt till svamprensning - kantarellerna är mycket goda i år! I morgon kväll är det sticktid så jag får se till att komma en bit på Tant Kofta koftan/västen för det finns andra roliga projekt i garnskåpet som ligger och väntar på sin tur!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Kristina H sa...

Jättefin, en sån vill jag också ha! Har ju sett den IRL och den är såå fin och praktisk med fickan för pennor.

Merope sa...

Jag har också sett den. Vill ha!! Broderier blir inget problem men tiden vid den hatade symaskinen. Din är jättevacker!

Lena sa...

Vad kul att jag fick vara med och inspirera dig!Ditt kalenderomslag blev finfint!