lördag 22 juli 2017

Egensydda trosor

Har väldigt länge varit sugen på att prova att sy egna trosor. Mina favorittrosor i garderoben började bli slitna - det finns visserligen nya att köpa Klassiker från Newbody 5-par 150 kr definitivt prisvärt men det var ett tag sen jag hade en sådan katalog i min hand.
Så för ungefär ett år sedan kom jag äntligen till skott och testade. Det blev några testpar med olika mönster från nätet men sen landade jag i att kopiera mina egna favoriter och sy några par av en gammal tröja och en kjol. De har varit underbara och nu kommer det nog inte att bli några fler inköpta i garderoben - eller det har det förresten redan blivit men då i form av ylletrosor som jag tänker mig att använda vid speciella tillfällen som vandringar långt från tvättmaskinen.
Tänker att jag ska ta och fotografera sömnadsprocessen någon gång - det är faktiskt väldigt enkelt att sy trosor i alla fall i den modell/material jag valt.
Inspiration finns hur mycket som helst på nätet - jag har samlat på min pinterest.

2 kommentarer:

fale artut sa...

Jag har funderat, men kanske skulle man göra ett försök!

Annika Odelstav sa...

Jag har egentligen inte funderat förrän på sistone.... Du får gärna dela med dig av mönstret i höst! Och gör gärna ett inlägg om hur man syr dem!