tisdag 5 augusti 2014

Öland - längst norrut

En liten utflykt till Öland resulterade i lite blandade bilder - det blir några olika inlägg.
En solnedgång från norra Öland - Hälluddens -vandrahem-stugor-kursgård.

Fyren Långe Erik var för mig en ny bekantskap jag "samlar" på fyrar trots att jag lider av svindel. "Man ska jobba på att övervinna sina svårigheter." Det tuffaste den här utflykten var färden över Ölandsbron - jag slipper gärna "högbroar". Tur för mig så var hastigheten begränsad till 70 km/h över bron - det känns lättare för mig när jag kan ta det lite lugnt.

Nära fyren finns detta lilla hus - min första tanke var att det var ett sk utedass men det var helt fel. Här mäter SMHI nivån på havsvattnet.



Vet inte om svindel är rätt ord i sammanhanget men jag har alltså "höjdskräck" och blir yr när jag kommer upp en bit - höga torn med läskiga trappor är en påfrestning. Extra allt blir det om jag tappar kontrollen på broar - serpentinvägar och liknande.

Inga kommentarer: