torsdag 6 januari 2011

Tripp, trapp, trull ...



-Några nya stickpåsar var det tänkt!

Kasse ca 27x32 cm, blixtlåspåsar ca 22x26 cm, 17x22 cm, 18x20 cm, 15x20 cm. (Måtten tagna i utplattat läge, breddxhöjd.)

De två första funkar för mig, de tre små får antingen sys om eller användas till något annat. Tyget kommer från mina gamla shorts, se nedan, och blixtlåsen från lagret, jag vet att de orange är inköpta i början av 90-talet. Måtten blev som de blev beroende på tygbitarnas storlek och blixtlåsens längd, huvudet var inte med och tänkte så mycket när det gällde hur långa tex strumpstickorna är. Har kommit på hur jag ska förlänga dem ganska enkelt, det får dock vänta lite det finns kanske laddare mm som behöver påsar.

Det får bli att sy mina vanliga kassar till stickningarna nästa gång.


Inga kommentarer: