onsdag 8 maj 2013

Lilla Anna täcke eller hur man syr en blockruta del 4

Nu kommer del 4 i konsten att sy blockrutor på "mitt sätt".
12. Nu gick det lite fort så jag missade att fota hur jag la rutan på remsan och sydde. Men jag gjorde som tidigare en lång remsa och ovanpå den en ruta med den senast fastsydda remsan närmast kroppen.

13. Här kan ni se alla stadier samtidigt.
Nederst till höger blå ruta, sen blå ruta + en röd remsa, sen blå ruta + två röda remsor, sen blå ruta + tre röda remsor och sen blå ruta och fyra röda remsor.
Överst till vänster röd ruta+ fyra blå remsor + en röd remsa,  röd ruta+ fyra blå remsor + två röda remsor, röd ruta+ fyra blå remsor + tre röda remsor, röd ruta+ fyra blå remsor + fyra röda remsor.
Anledningen till att jag syr på det här sättet är att jag vill ha största möjliga variation på mina rutor.

14. Alla blå rutor med fyra röda remsor.

Inga kommentarer: