söndag 9 december 2012

2:advent


Snön ligger kvar  lite ny har kommit och just nu är klass två varning utfärdad så vi får nog mer. Har idag provat längdåkningsskidorna för första gången på säsongen - härligt!



Stickar vantar som ska filtas dvs tvättas för varmt i tvättmaskinen - inspirerad av min nyaste bok Varma tumvantar och några sockar av Eva Trotzig. De orange, röda och grå garnerna var de som trillade ut ur garnskåpet när jag öppnande, de blå vita har varit med i bloggen tidigare men har ännu inte hamnat i tvättmaskinen.
Det finns en reflexvante i den här tekniken med en för mig ny hoptagning - stålhoptagning tror jag den kallas. Lite kort kan jag säga att boken är väldigt inspirerade med många olika tekniker - tyvärr är det endast beskrivning till det stickade och boken hade varit än mer användbar om det funnits någon annan typ av tumme än en rakt isatt.

Inga kommentarer: