torsdag 19 juli 2012

Fler blommor


Ett par långa bussresor har bla resulterat i fler blommor. Info om hur man tex kan virka ihop blommorna finns hos MiA bra att jag läste nu närjag endast gjort ett yttersta varv för jag skulle gjort annorlunda.
Garnet till de rosa/orange/röda-gröna tog nästan slut - att det kunde vara möjligt, foto kommer någon annan dag. Desto fler blå blev det på slutet - här en bild tagen på ett bord på båten hem till Sverige. De blå nystan jag började med har fått ersättas av en samling mellanblå men det blir nog fint så också. 
Faktum är att jag på min lilla resa inte besökt en enda garnaffär eller liknande (hittade en men den var stängd) -inga söjdrelaterade souvenirer har följt med hem.
På båten hem med gratis "Wi-fi" undrade en nära 14-åring hur många "följare" jag hade på min blogg? - Inte en enda.
Men hur många tittar då? - Inte många.
Men varför bloggar du då? - Ja egentligen är det en ego-grej att anonymt få visa upp en del som jag tycker att jag gjort bra/eller mindre bra i slöjd sammanhang, det känns tillfedställande. Det är också ett sätt att ha en snabb väg in till mina egna favorit bloggar. Om det sen skulle vara så att någon enda annan person någon gång skulle ha glädje av det jag visar/skriver så är det en ren bonus.



1 kommentar:

Futu sa...

Oj så snygga! :-)