tisdag 23 juni 2009

En trotjänare har tjänat ut


Originally uploaded by frokenslojd

och blivit ersatt.
Min älskade "handväska" som rymmer nästan allt, bla en näverstickning har tjänat ut.
Letandet efter nytt tyg har pågått ett tag. Jag ville egentligen ha en ny i samma färger då den här väskan är väldigt mycket jag! (som min kompis Fröken G brukar säga)
Tillslut fick jag ge upp och sy utav en gammal klänning, modell städrock, fyndadloppis av mamma. Tack för tyget mamma! En liten ny detalj blev det: en knäpptamp under locket för att kunna stänga väskan, har saknat den möjligheten ibland. Nu fortsätter jakten efter tyg till ännu en, jag tror inte att den håller lika länge då tyget tyvärr är lite tunnare.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Vilka fina tyger! Blir sugen på att leta städrockar. =)