söndag 22 februari 2009

Fröken Slöjd har haft sportlov

Mycket har hunnits med ...
- startat nya muddar i näverstickning
- fortsatt sticka på garter-yoke cardigan och läst Katarina Mazettis bok Blandat blod
- startat och slutfört muddar i näverstickning
- skött om krukväxterna, planterat om osv.
- utövat sport: skorna representerar löpning men jag har även ägnat mig åt att simma, åka skidor och träna yoga (kryddväxthuset vann jag på en skidtävling)
- matlagning i massor, hela frysen är full av matlådor till jobbet, kryddskåpet är städat och lite till här hemma (recept till bilden)
- plättar har det inte blivit några däremot har järnet, ett loppis fynd tänkt som ljusstake, använts till att steka biffar på - funkade alldeles utmärkt
Lite till har också hunnits med och annat som jag tänkt har inte hunnits med alls.
Som sammanfattning har jag haft ett väldigt skönt sportlov!

2 kommentarer:

Kristina H sa...

Låter som en riktig återhämtarvecka. Fina muddar!

Fröken Slöjd sa...

Tack!
Återhämtarvecka vår ordet ...